• Index
  •  » Ogólne
  •  » Technika "atakowania zakrętu"- Przeciwskręt

#1 2011-02-20 13:50:30

 Freez

****

13459270
Skąd: Żkg City
Zarejestrowany: 2011-01-28
Posty: 156
Pojazd: Malaga Ciak 50 <-- :P

Technika "atakowania zakrętu"- Przeciwskręt

Witam ! Dzisiaj chciałbym przedstawić wszystkim zjawisko, jakim jest PRZECIWSKRĘT.
Jeszcze nie dawno ja sam nic nie wiedziałem na ten temat, lecz poczytałem, pooglądałem, pogadałem no i wywnioskowałem, że trzeba się tą wiedzą dzielić ze światem :>
Teraz więc spróbuję w jak najprostszy sposób powiedzieć na czym to polega: Skręcasz kierownicą w lewo, a motor kładzie się w prawo. Niemożliwe? A jednak.
Geometria przedniego zawieszenia działa w sposób dążący do utrzymania maszyny w pionie. Dzieje się to dzięki ruchom jakie może wykonywać zespół składający się z koła, widelca i kierownicy, na skutek ułożyskowania widelca w główce ramy.
Podczas jazdy, kiedy wydaje się nam że jedziemy po prostej, koło przednie po prostej nie jedzie. Ono stale wężykuje, jedzie śladem który złożony jest z długich łuków o wielkich promieniach. Tych ruchów nie widać, są niewielkie i bardzo płynne, ospałe.
Mówiąc, że wydaje się nam że jedziemy prosto, mówimy prawdę-  to nam się wydaje. Jeżeli zablokować łożyskowanie widelca w główce ramy, jednoślad natychmiast przewróci się. Nie utrzyma równowagi.
Działa również siła dośrodkowa, grawitacja, no i jeszcze sam kierowca jednośladu
Nacisk powoduje przechylenie się na stronę ręki pchającej. Maszyna natychmiast skręca, stosownie do nacisku jaki wywieramy. Im mocniej, tym bardziej pochyla się i zacieśnia zakręt.
Kierownica jest uległa tylko w pierwszym momencie, gdy naciskiem na nią wytrącamy motocykl z równowagi. W miarę jak zwiększamy nacisk, rośnie opór, jaki stawia kierownica. Nie jest to wielka siła, lecz wyczuwalna bez wątpliwości.

Jest to trudne do zrozumienia, ale jeśli ktoś już miał styczność z przeciwskrętem, z łatwością może potwierdzić, że wchodzi on w nawyk, i w podbramkowych sytuacjach może uratować  życie.
Poniżej wstawiam zdjęcie z toru, gdzie zielone linie pokazują położenie przedniej osi.
W sezonie spróbuję pokazać to tym, którzy tego nie załapali. 

http://img88.imageshack.us/img88/4323/zitpos1.jpg



Mam nadzieję, że pomogłem nieco bardziej zrozumieć atakowanie winkli ze strony jednośladów :>
Pozdrawiam,
Freez

Ostatnio edytowany przez Freez (2011-02-20 13:51:15)

Offline

 

#2 2011-02-20 15:12:39

 Uwee

***

7827639
Call me!
Skąd: Gdynia/Łapino
Zarejestrowany: 2011-02-19
Posty: 63
Pojazd: Aprilia RS
WWW

Re: Technika "atakowania zakrętu"- Przeciwskręt

Bez jaj to jest niezrozumiałe xD bynajmniej jak dla mnie


Nie moc a technika czyni zawodnika [StuuunT]

Offline

 

#3 2011-02-20 15:40:26

 Maciej

**

9779176
Skąd: Glincz
Zarejestrowany: 2011-01-28
Posty: 32
Pojazd: Zipp Otis

Re: Technika "atakowania zakrętu"- Przeciwskręt

Uwee napisał:

Bez jaj to jest niezrozumiałe xD bynajmniej jak dla mnie

W skrócie to gdy skręcasz kierownicą w lewo moto ma jechać w prawo, sam poradnik jest napisany raczej dla tych "bardziej" zaawansowanych.

Osobiście polecam poczytać kilka poradników na innych stronach.


Nie maszyna, a technika robi z ciebie zawodnika.

Offline

 

#4 2011-02-20 23:14:44

 master_of_stunt

Zbanowany

Skąd: Żukowo !!!
Zarejestrowany: 2011-02-19
Posty: 25
Pojazd: Yamaha tzr stunt naked

Re: Technika "atakowania zakrętu"- Przeciwskręt

Możesz jeszcze napisać kto to pierwszy testował xD ja tobie i wujkowi Uwe już to dużo wcześniej mówiłem ale tak to jest jak się nie pamięta co mówi prezes Ziółek


Masz pytania dotyczące motoryzacji ?? dzwoń 514615577 Bo życie jest po to aby jeździć na moto !!!

Offline

 
  • Index
  •  » Ogólne
  •  » Technika "atakowania zakrętu"- Przeciwskręt

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
krutor.pl duży szwajcarski pies pasterski sprzedam Rewal agroturystyka bullterier miniatura sprzedam